Over ons

Imkersvereniging Walcheren is de Walcherse afdeling van het NBV: de Nederlandse Bijenhoudersvereniging. De vereniging is opgericht op 18 juli 1918 en bestaat uit ongeveer veertig enthousiaste imkers. Imkersvereniging Walcheren bestaat uit ervaren imkers, maar ook kersverse imkers die net hun passie voor het imkervak hebben ontdekt. Hoewel het voornaamste deel van onze leden woonachtig is op Walcheren, verwelkomen wij ook enkele leden buiten Walcheren.

Cursussen

Bent u geïnteresseerd in bijenhouden? De Zeeuwse afdeling van de Nederlandse Bijenhoudersvereniging organiseert speciale beginnerscursussen voor enthousiaste startende imkers. Een seizoen lang (tussen januari en september) krijgt u praktijk- en theorielessen omtrent alles wat met bijen, imkers en honing te maken heeft. Na succesvolle afronding van de cursus ontvangt u het officiële NBV-diploma. Ook bent u tijdens het cursusjaar gratis lid van de vereniging.

De eerstvolgende beginnerscursus start op 02-01-2019 in Omnium te Goes, Zeeland.

Meer informatie en inschrijven