Gastlessen: de imker vertelt

Imkersvereniging Walcheren hecht veel waarde aan het delen van informatie over bijen en natuur. Daarom verzorgen wij gastlessen en lezingen op Walcheren en eventueel daarbuiten, waarbij we op een leuke en interactieve manier informatie geven over ons vak en onze passie.

De imker vertelt

Tegen een kleine vergoeding komt een van onze imkers langs bij uw organisatie, school of zelfs uw verzorgingshuis om u kennis te laten maken met het imkersvak, bijen en uiteraard honing. Heeft u altijd al wat willen vragen aan een imker? De gastlessen zijn het perfecte moment om onze imkers het hemd van het lijf te vragen.

Meer informatie en bestellen

Basisscholen

Speciaal voor basisscholen hebben we lesprogramma’s samengesteld, wat het meeste geschikt is voor groep vijf tot en met acht. Zo is het mogelijk om een leskist te bestellen. In de leskist zitten allerlei leuke tools om kinderen in aanraking te laten komen met bijen. Neem voor het bestellen van de leskist  contact met ons op.

Maar het allerleukste is een bezoekje van een van onze imkers. In overleg met de basisschool komt de imker een dagdeel op visite om de kinderen van alles te vertellen, maar vooral om ze zo veel mogelijk te laten ervaren. Het bezoek van de imker is de leukste manier om meer over bijen te weten te komen. Zowel docenten als de kinderen raden het van harte aan!

Meer informatie en bestellen