Een bijenzwerm gespot?

Heeft u een zwerm bijen gespot en woont u in gemeente Middelburg, gemeente Vlissingen of gemeente Veere? U leest op deze pagina wat u kunt doen.

Blijf rustig en houd afstand

Een grote zwerm bijen kan er imposant uitzien. Bijen zijn echter geen agressieve dieren. Zolang u niet te dichtbij komt en rustig blijft is er niks aan de hand. Voor imkers zijn bijenzwermen zelfs goed nieuws:

Neem contact op met een imker

Ongeveer vanaf mei tot juli verlaten grote groepen bijen met een koningin hun oude onderkomen en gaan op zoek naar een nieuwe woonplaats. Terwijl verkenners de omgeving afspeuren, wachten de overige bijen in een grote klomp aan bijvoorbeeld een tak of een dakrand.

Imkers van imkersvereniging Walcheren halen deze zwermen graag bij u op en zorgen voor een veilig nieuw onderkomen voor de bijen. U kunt ons direct mailen of contact opnemen.

Bel onze imkers:

• Middelburg: Kees Veldkamp, 0118-650377
  • Veere: Gert Wassink, 0118-593587
  • Vlissingen: Monique Jankowski, 06-18051034

Woont u in een van de onderstaande plaatsen en heeft u een bijenzwerm gespot? Neem gerust contact met ons op!

Aagtekerke, Arnemuiden, Biggekerke, Boudewijnskerke, Brigdamme, Buttinge, Dishoek, Domburg, Gapinge, Geldtienden, Grijpskerke, Groot-Abeele, Groot-Valkenisse, Hoogelande, Klein-Valkenisse, Kleverskerke, Koudekerke, Krommenhoeke, Mariekerke, Meliskerke, Middelburg, Molembaix, Molenperk, Nieuw- en Sint Joosland, Nieuw-Abeele, Oostkapelle, Oost-Souburg, Oudedorp, Pitteperk, Poppendamme, Ritthem, Schellach, Serooskerke, Sint Jan ten Heere, Sint Janskerke, Sint Laurens, Snabbeldorp, Veere, Vlissingen, Vrouwenpolder, Werendijke, Westkapelle, West-Souburg en Zoutelande.