Volksverhuizing

Soms is het nodig om bijen inclusief kast te verplaatsen. Hoe doe je dat? Nou, met veel moeite…

Bij deze volksverhuizing werden drie kasten van Vlissingen naar Koudekerke verplaatst, waar de bijen meer plaats en vrijheid hebben. Met drie man (of twee man en een vrouw) sterk zijn de kasten in de bus van de imkersvereniging verplaatst. Na zonsondergang, zodat de bijen voornamelijk terug waren gekeerd naar hun kast en rustiger zouden zijn.

De missie is perfect verlopen, zoals te zien op de onderstaande foto’s!

Viering 100-jarig bestaan Imkersvereniging Walcheren

Op zaterdag 16 juni 2018 is het 100 jubileumfeest van de imkersvereniging Walcheren geweest. Het was een zeer geslaagde middag en avond. De locatie was schitterend, het weer zat mee en we waren in aangenaam gezelschap met elkaar.
Bedankt allen voor jullie inzet om van dit feest ook echt een bijzondere gebeurtenis te maken.

Het zwermseizoen is aangebroken!

Met het mooie weer van de laatste tijd trekken niet alleen toeristen erop uit. De laatste tijd krijgen we steeds vaker een telefoontje, mailtje of bericht via deze website dat een zwerm is gesignaleerd, ergens op Walcheren. Natuurlijk vliegen onze dappere imkers erop af!

Imkersvereniging Walcheren schenkt jubilieumlindes

Vanwege het 100-jarig bestaan heeft Imkersvereniging Walcheren zijn drie  Zomerlinde geschonken aan de gemeenten Middelburg, Vlissingen en Veere. Deze zijn op 14 maart 2018 geplant aan de Sprenckweide in Middelburg,  aan de Irislaan in Vlissingen en in Domburg.

Jubileumlinde

Afbeeldingsresultaat voor zomerlinde vlissingenAfbeeldingsresultaat voor zomerlinde domburg